לא תאמינו איזה שינויים אפל מבצעת בחנות האפליקציות שלה!

Header Ads

אפל מכריזה על כללים חדשים עבור חנות האפליקציות

הפעם, בואו נדבר על חנות האפליקציות של אפל. הזקנים שבינינו אולי יכולים לזכור מתי אפל וגוגל היו מגלות לנו מדי פעם כמה אפליקציות קיימות באפסטור ובחנות של אנדרואיד (חנות פליי). בסוף 2009, IDC חזתה כי שנה לאחר השקת הטאבלט הכל-כך מדובר של אפל מספר האפליקציות באפסטור יגיע ל-300,000 אפליקציות. כמו כן, יכול להיות שהזקנים מבינינו יזכרו איך אפל שיווקה אז את החנות שלה. כמעט לכל דבר, חברת אפל הייתה טוענת ש"לנו יש אפליקציה בשביל זה".


מונופול על דרך הורדת האפליקציות באפל: 

כעת, עם כ -2.2 מיליארד אפליקציות בחנות האפליקציות, החנות הפכה לכאב ראש חוקי ורגולטורי לאפל למרות הכסף שהיא מייצרת עבור סך ההכנסות של החברה. מס אפל הידוע לשמצה מעניקה לחברת אפל 30% מהרווח ברכישות מתוך האפליקציה, ומכיוון שאפל אינה מאפשרת למשתמשי iOS להתקין אפליקציה מחנות אפליקציות של צד שלישי, אפל מכריחה משתמשים לשלם יותר עבור אפליקציות מסוימות. מדובר בנושא רגיש, אשר היווה עילה לתביעה ייצוגית נגד אפל וחקירות של סוכנויות בארה"ב וגם באירופה. בשנה שעברה בית המשפט העליון בארה"ב, בהצבעה של 5-4, קבע כי התובעים יכולים לבקש להוכיח כי אפל פעלה כמונופול על ידי העלאת מחיר של אפליקציות בחנות האפליקציות שלה. לעומת זאת, אפל טוענת כי תפקידה בכל הנוגע לחנות האפליקציות הוא לשמש כמתווכת וכי אין לקבל תביעה זו. בית המשפט העליון לא הסכים עם טענת אפל ואמר כי משתמשי אייפון ואייפד קונים את האפליקציות שלהם ישירות מאפל. זה מאפשר לבעלי מכשירי iOS ו- iPadOS לתבוע את אפל ישירות.


חנות האפליקציות של אפל עם הנחיות חדשות:

כשמערכת ההפעלה iOS 14 נמצאת על סף שחרור, CNBC מדווחת כי אפל תיקנה את הנחיות באפסטור עבור מערכת ה-iOS החדשה שלה. הנחיות אלה משמשות עובדי אפל כדי לאשר או לשלול אפליקציות ו / או עדכוני אפליקציות בחנות האפליקציות. זה עניין מתוזמן מאוד בהתחשב בכך שאפל הסירה לאחרונה את המשחק הפופולרי פורטנייט מחנות האפליקציות וסגרה את חשבונות המפתחים השייכים ל'אפיק גיימס' בסוף החודש שעבר. 'אפיק גיימס' הפרה את התקנות של אפל המונעות ממפתחים לנסות לעקוף את מס אפל של 30% על ידי הצעת מערכת תשלום ישירה משלהם.


חלק ממשתמשי פורטנייט שהורידו את המשחק מחנות האפליקציות קיבלו אפשרות להירשם אליו באמצעות תשלום ישיר ל'אפיק גיימס'. היזם הציע הנחה של 20% בהיקף של 2 דולרים (כך שההורדה עלתה 7.99 דולרים) לאלה שקיבלו את ההצעה של החברה. לעומת זאת, אפל גובה 9.99 דולרים על מנת להירשם למשחק באמצעות פלטפורמת התשלומים שלה בתוך האפליקציה.


אפל תאפשר כעת שירותי הזרמת משחקים מסוימים כמו גוגל סטאדיה ומיקרוסופט xCloud בחנות האפליקציות של iOS עם כמה אזהרות. יש להוריד משחקים ישירות מחנות האפליקציות ולא מ"אפליקציית הכל באחת". המפתחים יורשו להציע "אפליקציית קטלוג" המקשרת למשחקים אחרים בשירות, אך כל משחק צריך להיות אפליקציה אישית. המשמעות היא שאם לשירות הזרמה יש 100 משחקים, כל אחד מהם יזדקק לרישום בחנות האפליקציות של אפל באופן אישי וחשבון מפתח אצל אפל. המשחקים יצטרכו להציע סוג כלשהו של פונקציונליות בסיסית בעת התקנתם ולקבל את מערכת הרכישה בתוך חנות אפל המעניקה לענקית הטכנולוגיה רווח של 30% ברכישות כאלה.




דובר מיקרוסופט אמר כי "זוהי חוויה גרועה עבור הלקוחות. גיימרים רוצים לקפוץ ישירות למשחק מהקטלוג שלהם בתוך אפליקציה אחת בדיוק כמו שעושים עם סרטים או שירים, ולא ייאלצו להוריד למעלה מ -100 אפליקציות כדי לשחק באופן אישי משחקים שונים" אפל רוצה ששירותי הסטרימינג יהיו כמו חבילת משחקים ואומרים שהיא תצטרך להתייחס לכל משחק בנפרד. החברה מציעה חבילה משלה של משחקי iOS שניתן להירשם אליהם; אנחנו מדברים כמובן על אפל ארקייד.


אפל מציגה שינוי נוסף בחנות האפליקציות: 

שינוי אחר שביצעה אפל משפיע על שיעורים אישיים אחד על אחד המוצעים דרך חנות האפליקציות. כעת ניתן להציע שיעורים וירטואליים כאלה מבלי שאפל תעשה רווח של 30%. עם זאת, אפל עדיין תיקח 30% עבור שיעורים הנלמדים למספר תלמידים על ידי מורה אחד. 






חדש יותר ישן יותר