Microsoft Edge חדש מתחיל להתגלגל דרך עדכוני Windows

Header Ads

Microsoft Edge חדש מתחיל להתגלגל דרך עדכוני Windows

מיקרוסופט מרימה כעת את הגרסה המעודכנת של דפדפן Edge שלה ב- Windows 10 דרך עדכוני תוכנה של Windows. העדכון יהיה זמין למשתמשי Windows 10 המריצים 1803, 1809, 1903 ו- 1909.

מיקרוסופט השיקה את הגרסה החדשה של אדג' בינואר ועד כה דרשה ממכם להוריד אותה ידנית מהאתר. הגרסה החדשה מבוססת על פרויקט Chromium של גוגל, שהוא גם הבסיס לדפדפנים כמו כרום ואופרה. בעוד שה- Edge המקורי פעל על מנוע הדפדפן EdgeHTML ומנוע ה- JavaScript של צ'אקרה, הדפדפן החדש פועל על אותם מנועי Blink ו- V8, בהתאמה, כמו Chrome.

שינויים נרחבים בממשק המשתמש הביאו לכך ש- Microsoft Edge החדשה תתנהג לכאורה כמו כרום ברגע שתסתכל על פני ההבדלים בממשק המשתמש. יש לו ביצועים דומים ל- Chrome ורוב קיצורי הדרך והתכונות עובדים כמו שהם היו ב- Chrome. והכי חשוב, כעת תוכל להתקין גם תוספי Chrome ב- Edge. אתר התוספות של Chrome של גוגל מזהה את Edge כ- Chrome ותוכל פשוט להתקין את התוספים הזמינים שם כפי שתעשה ב- Chrome.

עם זאת, בהיותו דפדפן של צד ראשון, פירושו שה-Edge נהנה מכמה יתרונות בהיבט של ביצועים ויעילות ב- Windows 10, ובכך בדרך כלל הדבר מקל יותר על ההפעלה מאשר כרום במכשירים איטיים יותר כמו טאבלטים, וכן הדבר טוב יותר למשך חיי הסוללה.

המשמעות היא שעכשיו יש לכם את הטוב משני העולמות- את הביצועים של Chrome יחד עם היעילות של דפדפן צד ראשון. ל- Edge יתרונות משלה, כמו 'מצב קריאה', הגדרות פרטיות הרבה יותר טובות ותכונות חדשות כמו כרטיסיות אנכיות, חיפוש בסרגל הצד ועוד.

כמי שעבר ל- Edge לפני מספר חודשים והשתמש בו אך ורק בשולחן העבודה, כמעט ואין מה להתלונן עליו כאן. אם אתם משתמשים ב- Chrome, אתם יכולים בעצם להעביר את כל הדברים שלכם ל- Edge היום ולא להרגיש כאילו עברתם בכלל. שניהם באמת דומים זה לזה. הדברים היחידים שתפספסו הם תכונות ספציפיות של גוגל, כגון סנכרון של היסטוריה וסימניות עם דפדפני Chrome אחרים במכשירים אחרים.
חדש יותר ישן יותר