האם כדאי לכם להחליף את הסוללה באייפון בעצמכם?

Header Ads

מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליפים את סוללת האייפון שלכם 

למען הניסוי, קנינו אייפון 6 משומש באיביי שהיה זקוק לסוללה חדשה. הנה כמה בקלות החלפנו לסוללה חדשה בעצמנו.

כשמצאנו אייפון 6 (197 דולר ב- eBay) ב- eBay, היינו מרוצים מאוד. אבל פחות היינו מרוצים כשגילינו שהסוללה התיישנה עד לרמה בה התוכנה גרמה לביצועים שלו לדעוך. אבל במקום לזרוק את הטלפון ולקבל חרטה על הקנייה, החלטנו לקנות סוללה חלופית וכלים מ- iFixit כדי להחליף את הסוללה בעצמנו.

אחרי שעה של עבודה החלפנו את הסוללה והאייפון 6 שוב פועל בצורה מושלמת. אנחנו לא ניתן כאן הוראות שלב אחר שלב מה לעשות וכיצד מחליפים - למי מכם שמעוניינים בכך, אנחנו ממליצים לעבור אל iFixit - אבל אנחנו כן רוצים לספר על החוויות שאנחנו חווינו, כולל כמה קל היה להתעסק עם זה, ובתקווה לענות על כל מיני שאלות ודברים מרכזיים שחשוב שתדעו אם אתם זקוקים לסוללה חדשה.

שימו לב שכל תחזוקה שתתבצע במכשירים שלכם מתבצעת כולה על אחריותכם בלבד.

1. מדוע אתם צריכים להחליף סוללה לאייפון?
הסוללות מתיישנות עם הזמן, ובהתחשב בכך שהאייפון 6 שוחרר לפני שש שנים, אין זה מפתיע שהאחד שקנינו לא במצב טוב. פעם אחת הטלפון התחיל מחדש באופן בלתי צפוי בזמן השימוש, והוא הבזיק דיאלוג אזהרה בו נכתב, "אייפון זה חווה כיבוי בלתי צפוי מכיוון שהסוללה לא הצליחה לספק את עוצמת השיא הנדרשת. ניהול הביצועים יושם כדי לסייע במניעת זאת קורה שוב". כלומר, במילים פשוטות אפילו הטלפון עצמו ידע שיש לו בעיית סוללה.

בקיצור, ביצועי הטלפון יכולים להיות מצומצמים אם הוא כבר לא יכול להתמודד עם דרישות הכוח. ישנה אפשרות לכבות אותו, אך הדבר יביא להתרסקויות תכופות יותר. אף אחד משני המצבים אינו אידיאלי, לכן החלפת סוללה נראתה כמו דרך חכמה קדימה עבורנו.


2. כמה עולה סוללה חלופית לאייפון?
הבעיה באופן ספציפי הייתה שקנינו את הטלפון מלכתחילה בכל כך מעט כסף, שהוצאתי יותר כסף על שירות החלפת סוללה שגרמו לביטול החסכון הראשוני. שירות ההחלפה הרשמי של אפל עולה 49 $, שזה יותר ממחצית המחיר של האייפון 6 שהצלחנו לקנות.  עם זאת, iFixit מוכרת חבילה להחלפת DIY בזול. הדבר עולה 30 דולר בארה"ב ועם עלויות משלוח שמגיעות ל 37.96 דולר. זה לא חיסכון אדיר בהחלפה הרשמית של אפל, אבל כן קצת עוזר.

3. מה מגיע בערכת תיקון הסוללה של iFixit?
הערכה של iFixit מגיעה עם סוללה חלופית של צד שלישי שאינה מגיעה מאפל, מכיוון שאפל לא מוכרת את חלקיה בנפרד. יש לו גם את כל הכלים הדרושים לפתיחת הטלפון והוצאת הסוללה הישנה.

4. האם החלפת סוללה מבטלת את אחריות הטלפון שלכם?
פתיחת אייפון תבטל את האחריות, אך אם הסוללה שלכם התיישנה עד כדי כך שהיא צריכה חילוף, רוב הסיכויים שכבר אינכם נמצאים בשלב שבו יש לכם תקופת אחריות של 12 חודשים.

5. האם זה בטוח להחליף את סוללת האייפון בעצמכם?
זה לא כל כך פשוט לענות עך זה. המדריך של iFixit נותן הוראות מפורטות מאוד על הצעדים המעורבים, אך היו כמה נקודות קצת מלחיצות והן מבוא לטעויות. צעד אחד היה חימום גב הטלפון ע"י מייבש שיער על מנת לשחרר את הדבק המחזיק את הסוללה הישנה במקומה.

באופן ספציפי האתר ציין שהחום צריך להיות "מעט חם מכדי לגעת בנוחות", שכעיקרון זה תיאור מעט מעורפל. מה גם שקטע זה הזהיר כי "חימום יתר של האייפון עלול להצית את הסוללה". לא מרגיע בכלל חייבים לציין. אבל כמה זה נחשב חם מדי? אילו סימנים היינו רואים אם ​​זה התחממות יתר? לא מצאנו תשובות לשאלות אלה, וככזה לא היינו בטוחים כל כך כמה קרוב לחימום יתר היינו.

זמן קצר לאחר מכן, כשניסינו לחטט את הסוללה הישנה, ​​קרענו בטעות את מה שנראה כמו השחור העוטף את הסוללה ההיא. היינו די בטוחים שלא ניקבנו את המצבר - לא היה עשן או משהו - אבל היינו מרגישים הרבה יותר נוח אם היו הוראות "חירום" על מה לעשות אם הסוללה הייתה מתלקחת.

6. האם אוכל להחליף את סוללת האייפון שלי בעצמי?
 כן. ההוראות של iFixit היו קלות למעקב והיו רק שבעה ברגים פנימיים להסרה, שקל היה להחליף. מה שהיה קצת מבלבל היה שההוראות של iFixit בדף האינטרנט שלה מסתיימות בנקודה שבה אתם מסיריפ את הסוללה הישנה. ההוראה היחידה במסקנה הייתה לבצע את הצעדים הקודמים בסדר הפוך. יש להודות שזה לא היה קשה במיוחד, אבל היינו מעריכים אם הייתה יותר הדרכה בנקודה זו.

סוגיה אחת שנתקלנו בה באופן עצמאי מ- iFixit הייתה שבזמן הסרת המסך פיצחנו את מגן המסך שהיה במקום. הבחנו בסדקים בקו השיער ודאגנו שהייתה פגיעה בתצוגה עצמה, אך למרבה המזל זה לא נפגע.

7. האם כדאי להחליף סוללת אייפון?
זה באמת תלוי בגיל וערך הטלפון שלכם. אם כמונו קניתם אייפון משומש זול ואתם פשוט מעוניינים להחזיר אותו למצב שהוא עובד במהירות, זו דרך נהדרת להפיח חיים חדשים בטכנולוגיה ישנה מבלי לבזבז הון. עם זאת, חשוב לזכור שזה לא יהיה הטלפון האישי שלנו, וגם לא קנינו אותו מהכסף האישי שלנו. מבחינתנו הסיכון היה נמוך ואם היה קורה משהו לא נכון והטלפון היה נהרס, זו לא הייתה בעיה גדולה. בשונה מכך, אתם תצטרכו לשקול אם אתם באמת יכולים להסתדר  במקרה של תקלה, למקרה שהדבר הגרוע ביותר יקרה. כמו כן, תבדקו על איזה טלפון אתם עושים את זה, יש פעמים שהחיסכון שתקבלו מלעשות זאת בעצמכם אינו כה גדול כדי להצדיק את העלות הפוטנציאלית של פגיעה במכשיר בעל ערך רב יותר.

חדש יותר ישן יותר