כל ההתפתחויות בנושא התביעה הייצוגית שאפל מתמודדת איתה

Header Ads

השופט נותן אישור ראשוני להסדר תביעה על אפל


בתחילת חודש מרץ האחרון הגיעה אפל להסדר עם תובעים שתובעים את החברה בתביעה ייצוגית. החברה הואשמה בכך שהרסה את המעבד של דגמי אייפון ישנים מבלי לקבל אישור מבעלי מכשירים. על פי ההסדר, ההסדר נע בין 310 מיליון ל -500 מיליון דולר, מה שיגרום לאפל לקצץ צ'ק בסכום של 25 דולר עבור כל אחד מהתובעים בעוד שעורכי הדין אמורים לקבל 93 מיליון דולר במצטבר.

על פי החוק, התקיים אתמול דיון וירטואלי באמצעות הזום ובמהלכו שופט מחוז ארה"ב אדוארד ג'יי דיווילה אישר אישור ראשוני של ההסדר אך האריך את המועד האחרון להסכם סופי בשל מגיפת הקורונה שמעכבת המון תהליכים שקורים. השופט הורה לעורכי דינה של אפל להגיע לדיון בדצמבר, זמן שבו ניתן יהיה לקיים דיון סופי.

התביעה הייצוגית איגדה מספר רב של תביעות נגד אפל בנושא. במהלך הדיון על העבירה, השופטת דווילה דחתה את בקשתה של אפל לדחות טענות הקשורות לביצועי סוללות ופרסומות כוזבות שהוכרזו במדינות. היא הפילה גם אישומים על כך שאפל הפרה את חוקי הפריצה הפדרליים. ובעוד שהשופטת רצתה שאפל תפרסם מודעות על ההסדר במספר שפות, החברה ציינה כי ההסדר קשור לתביעה הייצוגית האמריקאית והודעת פשרה בשפות שונות עלולה לבלבל או להטעות צרכנים בינלאומיים.

כריסטופר צ'ורבה מחברת גיבסון דאן & Crutcher LLP, ציין כי כל הנושא קשור רק לבעלי מכשירי iPhone 6 של Apple, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus והדור הראשון של ה- iPhone SE. דגמים אלה הציגו גרסאות iOS 10.2.1 ומעלה גרסאות של מערכת ההפעלה הסלולרית של אפל. ההסדר גם ישלם לבעלי iPhone 7 ו- iPhone 7 Plus שהותקנו ב- iOS 11.2 ואילך לפני 21 בדצמבר 2017 בארה'ב.

הנושא שהניע את התביעה כונה #batterygate; זה התחיל כשדגמי אייפון ישנים החלו להיכבות בינואר 2017 לאחר שהתבקשו לבצע משימות עתירות מעבד. הסוללות בתוך יחידות אלה לא הצליחו לספק מספיק כוח כדי לאפשר למעבד להתמודד עם משימות אלה. בחודש שלאחר מכן שלחה אפל את iOS 10.2.1 מה שגרם לבעיה זו להיעלם (תוכנה זו הונגשה לסדרת האייפון 7 דרך העדכון ל- iOS 11.2). במקביל, בעלי דגמי אייפון ישנים יותר שמו לב שהמכשיר שלהם מאט וחלקם אף תהו אם אפל עוסקת בהתיישנות מתוכננת בכדי לאלץ את הצרכנים לשדרג לדגם חדש יותר.

אפל הוסיפה בסופו של דבר מד סוללה לבריאות האייפון כך שהמשתמשים יידעו מראש מתי להחליף את הסוללה במכשיר שלהם - השופט נותן אישור ראשוני להסדרת התביעה בנושא המכונה- #batterygate # iPhone.

מה שבאמת קרה הוא שעדכון ה- iOS 10.2.1 איפשר לאפל לעצור את המעבד בדגמי אייפון מסוימים כדי לאפשר לסוללות המוחלשות ביחידות אלה להזין מספיק כוח למעבד כך שתוכל לעמוד בדרישות העוצמתיות יותר. אפל שמרה על שתיקה על התקרית המצערת עד שתחקיר שנעשה על ידי משתמש עצמאי גילה מה באמת קורה.

לאחר שנודעה האמת, טים קוק פרסם התנצלות פומבית בדצמבר 2017 בצורה של מכתב פתוח שכותרתו "הודעה ללקוחות שלנו על סוללות וביצועים לאייפון". בפרסום שלו, קוק אמר שהוא מבין מדוע צרכנים אומרים שאפל נטV אותם; במקביל, נאמר כי החברה לעולם לא תעשה דבר כדי לקצר את חיי המוצרים שלה. מנכ"ל אפל הודיע ​​על קיצוץ דרסטי של 63% במחיר שהחברה גובה כדי להחליף את הסוללה בדגמי אייפון מסוימים מחוץ לאחריות. בדרך כלל 79 דולר באותה תקופה, ההנחה בסך 50 $ סיפקה למשתמשים בדגמי אייפון סוללה רעננה תמורת 29 דולר בלבד. ההנחה הוצעה במשך שנה והביקוש לשירות זה היה גבוה מאוד.

#Batterygate הובילה את אפל לפתח את הפונקציה לבריאות הסוללה שנמצאת כרגע באייפון בהגדרות> סוללה> בריאות סוללה. זה מודד באחוזים כמה מחייה של הסוללה נשארים באייפון של המשתמש. הסוללה נמדדת ב 100% כאשר הטלפון מאתחל לראשונה וכדוגמא, קריאה של 98% פירושה שמשתמשים ב 2% מחיי הטווח של הסוללה. אפל מציעה להחליף את הסוללה כאשר הדבר יורד מתחת ל 80%.



חדש יותר ישן יותר