כמה אחוזים מהאייפונים בעלי מערכת הפעלה iOS13?

Header Ads

אפל טוענת כי 81% מהאייפונים מפעילים iOS 13


מכיוון שאפל אחראית הן לחומרה והן לתוכנה של האייפון וגם לאייפד, היא לא נתקלת בסוג הפיצול המשפיע על מכשירי אנדרואיד. לפי המספרים האחרונים שפורסמו באפריל ניתן לראות שרק 8.2% מהטלפונים של אנדרואיד מריצים את המבנה הציבורי האחרון של מערכת ההפעלה, שהוא אנדרואיד 10. כמו כן, הגרסה הסופית של אנדרואיד 11 נמצאת ככל הנראה פחות משלושה חודשים מירידה.

iOS שונה מאנדרואיד:

אפל פרסמה היום מידע באתר שלה שמראה את הניגודיות הגדולה בין השימוש ב-iOS ואנדרואיד. 92 אחוזים מכל מכשירי האייפון שהוצגו בארבע השנים האחרונות פועלים עם iOS13. לעומת זאת, 13.7 אחוז פועלים עם iOS12 ורק שני אחוז בלבד משתמשים בiOS11. במקביל, ב-81 אחוזים מכל מכשירי האייפון מותקן iOS13 ואילו רק ב13 אחוזים מותק iOS12 ורק בשישה אחוזים מותקן iOS11.

בשנה שעברה אפל הציגה מערכת הפעלה ייעודית לאייפד בשם iPadOS (מה עוד?). 93 אחוזים מכל הטאבלטים של אפל שהוצגו בארבע השנים האחרונות הותקנו ב- iPadOS. לחמישה אחוז מהם iOS 12 ורק אחוז אחד בלבד משתמשים ב- iOS 11. מבין כל יחידות ה- iPad הפעילות 73 אחוזים פועלים ב-iPadOS, כאשר 16 אחוז תלויים בiOS12 ו11 אחוז תלויים בiOS11.

נתונים אלה נאספו ב- 17 ביוני על ידי אפל ומבוססים על דגמי אייפון ואייפד שנכנסו לחנות האפליקציות באותו מועד. זה דומה לאופן שבו גוגל מחשבת את מספרי ההפצה של אנדרואיד. החברה עוקבת אחר ה- Android builds המשמש טלפונים המבקרים בחנות Google Play ביום מסוים. ביום שני הקרוב, אפל תהיה ב- WWDC בשידור חי כאשר ועידת המפתחים השנתית תעבור ברשת כתוצאה מוירוס הקורונה.

אפל יכולה להכריז על שם "ישן" חדש עבור iOS:

הטיפסטר ג'ון פרוסר פרסם היום ציוץ שרמז על שינוי שם משמעותי ל- iOS. אפל צפויה להוריד את שם iOS ולקרוא למערכת ההפעלה iPhoneOS בדומה לפעם. בשנים 2007-2009 אפל קראה למערכת ההפעלה של מכשיר הטלפון שלה iPhoneOS ושינתה אותה ל- iOS בשנת 2010. אם שינוי השם יתבצע, ה- iPod touch יהיה המכשיר היחיד שמריץ iPhoneOS שהוא לא טלפון.

יהיו כמה שינויים מאוחרים שיגיעו לאייפון עם iPhoneOS 14 על פי השמועות האחרונות. שינויים אפשריים כוללים התאמה מסוימת למסך הבית ותוספת של ווידג'טים מעוצבים באנדרואיד. העדכון אמור להוסיף גם יכולות לא מקוונות עבור Siri, includeARAR, מפות, ואפליקציית תרגום מקורית. כמו כן, יש לכם אפשרות לחזור בכם ולהתחרט מ- iMessage שכבר נשלח, ויש גם אפליקציית כושר חדשה.


נוכל לגלות גם את השינויים שביקרו ב- watchOS 7 כאשר התוספת העיקרית היא אפליקציית מעקב שינה המותקנת עבור Apple Watch. תכונה של שיתוף פנים מאפשרת למשתמשים ליצור את פני השעון שלהם ולשתף אותם עם בעלי Apple Watch אחרים. באמצעות מצב 'ילדים', הורה יכול להתאים מכשיר Apple Watch שני לאייפון שלהם, ככה שתינתן שליטת הורים על התזמון של ילדיהם. בנוסף, אפל תדון גם בעדכונים עבור iPadOS, macOS ו- tvOS.


מוצרים חדשים בקרוב: 

ומכיוון שאנחנו דנים ב- WWDC, נזכיר כמה מהדברים שעשויים להיות מוכרזים ביום שני. AirTags משתמשת בוייפיי ובבלוטוס בכדי למצוא פריטים מתויגים כמו אופניים, תיק, כלב או כל דבר שהתג מחובר אליו וכן גם AirPods של אפל עם אוזניות בלוטוס אלחוטיות מעל האוזן שיכולות לכלול ביטול רעשים פעיל.


חדש יותר ישן יותר