תוכנות זדוניות במאות אפליקציות מוכרות באנדרואיד

Header Ads

תוכנות זדוניות מפחידות אנדרואיד מאיימות על מאות אפליקציות פופולריות

תוכנות זדוניות מפחידות באנדרואיד מכוונות למאות אפליקציות פופולריות, אך אסור לכם להיבהל ולמחוק את כולן ביום אחד. איום אנדרואיד אחר גדול שהתגלה על ידי חוקרי אבטחה כשהוא אורב בין הצללים. מבחינה מסוימת, תוכנה זדונית זו של BlackRock שהתגלתה ומתועדת בקפדנות על ידי האנשים ב- ThreatFabric יכולה להיחשב אפילו יותר מפחידה ומסוכנת יותר מוירוסים אחרים שהעלו כותרות לאחרונה או פגיעויות אבטחה דומות אחרות שנמצאו.

זאת מכיוון ש- BlackRock נחשף כמיקוד לרשימה ארוכה של אפליקציות אנדרואיד פופולריות נחשבות ומשוגעות, כולל הכל החל מ- PayPal ל- Gmail, Yahoo Mail, Uber, Netflix, eBay, Amazon, Telegram, WhatsApp, Twitter, Snapchat, Skype, Instagram, Facebook, YouTube, Reddit, TikTok, Tumblr, Pinterest, Tinder, Grindr, ואפילו חנות Play של גוגל עצמה. בסך הכל מדובר בלא פחות מ- 337 קורבנות פוטנציאליים.

עבור אנשים רבים זה עשוי להיות כמעט כל מה שהם משתמשים במכשירים הניידים שלהם על בסיס קבוע, ולכן ברור שהפתרון לבעיה זו הוא לא למחוק את כל האפליקציות הללו ולחפש אלטרנטיבות פחות פופולריות. במקום זאת, עליכם רק להיזהר במה שמתקינים ובעיקר מהמקום בו אתם מתקינים את האפליקציות והעדכונים שלכם. חשוב להדגיש כי האפליקציות עצמן אינן זדוניות.

כפי שאתם יכולים לדמיין, האפליקציות הנ"ל, שירותי הרשת החברתית, התקשורת וההיכרויות אינן מסוכנות מעצמן, אלא ההאקרים מתמקדים דווקא בהן בדיוק בגלל ההצלחה העולמית והפנייה ההמונית אליהן. לכן, הם האקרים שונים בוחרים לסנן לשם תוכנות שעלולות להרוס לכם את הטלפון.

אם תעבדו נכון, אין לכם מה לדאוג: 

במילים אחרות, אין לכם מה לדאוג, לפחות בכל מה שקשור לוירוס הספציפי הזה, אם תורידו הכל ממקור רשמי. הסכנה מתעוררת כאשר תתבקשו להתקין "עדכוני גוגל" ממקורות צד שלישי, שהוא דגל אדום מסיבי.

למרבה הצער, לא ברור לחלוטין מה אתם יכולים לעשות כדי לנקות את הטלפון שלכם מהתוכנה הזדונית של BlackRock אם תיפלו טרף להתקפה אכזרית ומגרה כזו שתתפשט במהירות על המערכת שלכם מבלי להשאיר עקבות. הסיבה לכך היא שהטרויאני ימנע מרוב תוכנות האנטי-וירוס להתחיל לעבוד ואז ההאקרים יוכלו לשלוף מהטלפונים שלכם המון מידע, החל מהמידע הכספי שלכם וכלה בשמות משתמש וסיסמאות של מדיה חברתית.

וירוס פשוט אך שאפתן להפליא:

אף על פי שהוא רחוק מלהיות חדש או חדשני בבסיסו, הוירוס הזה עושה כמה דברים בצורה שונה מקודמיו, שכונו LokiBot, MysteryBot, Parasite ו- Xerxes. במקום להוסיף תכונות חדשות ולהגדיל את המורכבות שלה, שזה מה שקורה בדרך כלל בעולם האפל והמרושע הזה, BlackRock למעשה שומר על דברים פשוטים מתמיד, תוך התמקדות בפונקציות ה"שימושיות ביותר" מבחינת גניבת מידע אישי.

מה שמורחב בהשוואה לתוכנות זדוניות בנקאיות קודמות הוא רשימת היעד, עם מספר גבוה במיוחד של אפליקציות חברתיות והכרויות "מגמות" שמצטרפות לקבוצה של שירותים פיננסיים טיפוסיים ממוסדות הממוקמים בארה"ב, כמו גם אוסטרליה, קנדה ואירופיות שונות. מדינות.

בעיקרון, BlackRock מלהקת רשת רחבה יותר מכל קודמותיה, מוודאת שדי כמעט שאף אחד שמשתמש בטלפון אנדרואיד בימינו אינו בטוח, לא משנה היכן אתם גרים, באיזה מכשיר אתם משתמשים, איך אתם רוצים להתחבר לחברים ולהפוך חדשים אלה, או איזה ערוץ בנקאות מקוונת אתם מעדיפים.

עם זאת, נדגיש פעם נוספת בכדי להרגיע, הדרך הפשוטה ביותר והבטוחה ביותר להישאר מוגנים מפני איום מסוג זה, זהיא עולם לא להסתמך על חנות אפליקציות של צד שלישי, כמו גם להתקין פיתרון אנטי-וירוס אמין לפני שתחשדו במתקפת רשת, וכל פעם צריך לבדוק מעת לעת את הרשאות האפליקציה שלכם. נוסף על כך, עליכם לעקוב אחרי דפי כרטיס האשראי שלכם בגין כל עסק שאינו מורשה.



חדש יותר ישן יותר