חשבוני Gmail מותקפים- כל הדרכים להישאר בטוחים

Header Ads


גוגל חשפה כי היא נאלצת לחסום מיליוני דפים מחשבונות Gmail ששייכים לפושעי רשת המעוניינים למנף את התפרצות הנגיף לצרכים אישיים. ענקית החיפוש אומרת שהיא רואה 18 מיליון משתמשי דוא"ל ותוכנות זדוניות הקשורות לקורונה בכל יום, בנוסף ליותר מ- 240 מיליון הודעות דואר זבל יומיות הקשורות לווירוס.

ההתקפות משתילות גם פחד וגם התוקפים מנסים לרמות את המשתמשים בעזרת כל מיני הודעות עם תמריצים כלכליים. אחת מן הדוגמאות, היא פושעי סייבר המתחזים לארגונים ממשלתיים ומנסים לפנות לעובדים מהבית בתקופה זו של המגיפה ולפגוע בכסף שהם מקבלים. 

בגוגל מוסרים כי המוכנות שלהם למצבים כאלה השתפרה והם עובדים בכדי להבין איך לסנן את האיומים הללו כך שלא יגיעו בסופו של דבר לתיבת הדואר הנכנס של המשתמשים. החברה ממשיכה לחסום מדי יום כמעט 100 אחוז מתוך כל דואר הזבל והתוכנות הזדוניות שמנסות להגיע למשתמשים שלה. 



בפוסט בבלוג של גוגל קלאוד הסבירה החברה כיצד אפשר לפעול בכדי לסייע במניעת משתמשים ליפול קורבן לתרמיות אלה. גוגל הציבה ניטור יזום אחר תוכנות זדוניות הקשורות לווירוס ועוקבת אחר הנושא בעבודה השוטפת שלה. עם זאת, במקרים רבים איומים אלה אינם חדשים אלא מורכבים ממסעות פרסום זדוניים שכבר היו קיימים בעבר, ועכשיו עודכנו כדי לנצל את תשומת הלב המוגברת של הציבור לגבי נגיף הקורונה.


ברגע שגוגל מזהה איום, היא פונה לממשק ה- API של הגלישה הבטוחה של החברה המגנה על משתמשים ב- Chrome, Gmail וכל המוצרים המשולבים האחרים של החברה. גלישה בטוחה עוזרת להגן על יותר מארבעה מיליארד מכשירים בכל יום על ידי הצגת אזהרות למשתמשים כאשר הם מנווטים לאתרים לא בטוחים או מורידים קבצים מסוכנים.

כדי למנוע נפילה מהונאות דוא"ל, גוגל ממליצה למשתמשים לבצע בדיקות אבטחה, להימנע מהורדת קבצים משולחים לא ידועים, לבדוק טוב טוב מה הקישור שאתם לוחצים עליו לפני שאתם לוחצים (או שלא תלחצו בכלל) ולשקול הרשמה לתוכנית ההגנה המתקדמת שלה. כמו כן, כמובן על כל המשתמשים להישאר ערניים במיוחד לאיומים המקוונים במהלך התקופה הקשה הזו. 






חדש יותר ישן יותר