היכולות המטורפות של החיישן החכם החדש שסוני פיתחו!

Header Ads

החיישן החכם של סוני הוא הראשון שיש לו חומרת עיבוד AI 

לפני מספר שנים יצרה סוני את חיישן התמונה הראשון שלה עם זיכרון RAM על השבב, שאיפשר לכידת וידאו בהילוך איטי בקצב פריימים גבוה מאוד. כעת החברה יצרה את החיישן הראשון עם חומרת AI על גבי הלוח, שיכול לבצע זיהוי תמונות במהירות גבוהה.

החיישן החכם הזה הוא IMX500, בעל עיצוב מרשים, המורכב משבב פיקסל 1 / 2.3 אינץ', רזולוציה של 12.3 מגה פיקסל, פיקסלים של 1.55 מיקרומטר ושבב לוגי שיש לו DSP שפותחו על ידי סוני לדגמי AI. החיישן יכול ללכוד וידיאו 4K במהירות גבוהה, אך חשוב מכך הוא צריך רק 3.1 אלפיות השנייה כדי לנתח את התמונה (באמצעות דגם MobileNet V1 מגוגל).

לפי מה שטוענים בסוני, מדובר ביתרון לפרטיות מכיוון שנתוני התמונה לעולם לא עוזבים את השבב (מה שאומר, שהתמונה לא צריכה להישלח דרך האינטרנט לענן). כמו כן, מכיוון שניתן להגדיר את דגמי ה- AI, ניתן להשתמש באותה חומרה למשימות שונות.

דוגמה פשוטה היא להכניס את ה- IMX500 למכונית ולהפנות אותו אל הנהג. אם החיישן מגלה שהנהג מוסח או ישן, הוא יכול לשלוח אות אזהרה לרכב. למרות שמעבד חיצוני יכול לבצע את אותה המשימה, השימוש רק בחיישן התמונה הוא פשוט יותר (ובכך אמין יותר) וזול יותר.

חנויות יכולות להשתמש בחיישן הראייה החכם עבור משימות רבות. לדוגמה, אפשר לעמוד בדלת ולספור כמה אנשים נכנסו לחנות. האמת, נורא שימושי כרגע בימי הקורונה אפילו. כמו כן, חיישן אחר יכול לפקוח עין על המדפים או אפילו לשלוח הודעה כאשר המלאי מתרוקן. יתרה מזאת, החיישן יכול לקבוע את האזורים אליהם רוב האנשים הולכים ואת המוצרים שהם אוספים, וכך ניתן ללמוד על תרבות צריכה ולדעת כיצד לגשת לקונים ולהרוויח יותר.

חשוב לציין כי ה- IMX500 לא צפוי למצוא את דרכו בסמארטפונים. אבל אתם יכולים לדאוג להכניס את החיישן הזה לביתכם כחלק מרמקול חכם, לדוגמה. ושוב, חשוב לנו להדגיש את אחד היתרונות הבולטים בחיישן הזה והוא שכל החששות על הפרטיות פוחתים בזכות החיישן, מכיוון שחיישן התמונה לא מצלם תמונה ושולח לעיבוד.

עוד יתרון לא קטן, שלא קשור דווקא לפרטיות אלא לעיצוב. עיצוב החיישן בנוי ככה שהוא יזדקק לרוחב פס קטן מאוד וזה מפחית את צריכת החשמל לאתחול.


בנוסף, 3.1 אלפיות השנייה לניתוח תמונה מהיר בהרבה מרוב החיישנים המוכרים לנו עד כה, ומאפשר יישומים הזקוקים לזמני תגובה מהירים של (למשל, רובוטים תעשייתיים). כמו כן, לפי הנתונים הם זעירים בהשוואה לתמונות 4K / 60fps עליהן הוא מבוסס, כך שמאות מצלמות יכולות לחלוק חיבור נתונים איטי יחסית.

IMX500 (רק החיישן) ו- IMX501 (החיישן באריזה של LGA) זה משהו שנמצא כרגע בתהליך, וסוני חושבת שהמוצרים הראשונים שישתמשו בהם ייצאו בשנה הבאה. נכון לעכשיו, שני אלה עולים 94 דולר ו-187 דולר בהתאמה.

חדש יותר ישן יותר