משלוחי השעון החכם העולמי צמחו ב 12% ברבעון הראשון של 2020, מכירות Apple Watch ירדו ב 13%
דו"ח חדש מבית Canalys חושף כמה מהמגמות בצמיחת שוק השעונים החכמים העולמיים. משלוחי שעון חכם ברחבי העולם גדלו ב 12% השנה בהשוואה לרבעון הראשון של השנה שעברה למרות התפשטות נגיף הקורונה ששיבש היבטים רבים של ייצור, לוגיסטיקה וצרכנות.דירוג מכירות השעונים החכמים של החברות הגדולות:
אפל מדורגת במקום הראשון בנתח שוק, עם 5.2 מיליון משלוחים של דגמי Apple Watch שונים. למרות זאת, אפל ראתה ברבעון זה משלוחים בכמות של 13% פחות ממשלוחים במהלך אותו הזמן בשנה שעברה. Huawei מדורגת במקום השני עם 2.1 מיליון יחידות שנשלחו עם 113% מהצמיחה ב- YoY. סמסונג מדורגת במקום השלישי עם 1.8 מיליון יחידות שנשלחו לעומת 1.2 מיליון שלה ברבעון הראשון של 2019. Garmin ו- Fitbit מדורגים במקום הרביעי והחמישי, בהתאמה. גרמין צמחה 24% בהשוואה לרבעון המקביל בעוד Fitbit ירדה ב -21% לעומת השנה שעברה.במהלך הרבעון הראשון, צפון אמריקה היוותה בפעם הראשונה פחות משליש למשלוחי השעונים החכמים. הביקוש ל- Apple Watch גדל בהתמדה בשווקים מעבר לים בעוד שמכירותיה הצטמצמו בארה"ב ובאירופה. חברת Canalys מייחסת זאת לכך שצפון אמריקה ה- AirPods תפסו מקום כאביזר Apple שכל אחד חייב לקנות יותר מאשר השעונים החכמים. בינתיים, Huawei הציעה קידום עם ה- Huawei P40 בסין.