חילוקי דעות על המוצר החדש שאפל עובדת עליו

Header Ads

אפל עובדת על שתי אוזניות AR / VR, אך האסטרטגיה הובילה לחילוקי דעות


אפל עובדת בחשאי על AR ו- VR מזה מספר שנים, ולמרות שהחברה כבר הטמיעה חלק ממחקריה בתחום האייפון והאייפד, מטרת הסיום של החברה היא לשחרר מוצרים שמרוכזים לחלוטין סביב הטכנולוגיות. בלומברג פירט היום את התוכניות הפנימיות וחשף כמה קונפליקטים בתוך החברה שאילצו את אפל לשנות את מסלולה.

מה הן האוזניות האלה שאפל עובדת עליהן? 

על פי הדיווחים, החברה שבסיסה בעמק הסיליקון עובדת על שתי אוזניות כרגע. אחד מהמוצרים הללו נקרא בשם 'N301' ומשלב בתוכו מציאות מדומה ויכולות מציאות מוגברת. אפל מפתחת את האוזניות המדוברות האלה שנים באמצעות קבוצת פיתוח טכנולוגי, שמיכל צוות סודי של 1,000 מהנדסים המוקדשים לפיתוח VR ו- AR.

אולם בסוף 2018 החברה עברה דרמטית את מאמציה בעקבות חילוקי דעות בין לשעבר קצין העיצוב הראשי ג'וני אייב ומוביל TDG מייק רוקוול בנוגע לכיוון הפרויקט.

האוזניות 'N301' נועדו בתחילה להיות מכשיר חזק במיוחד המסוגל לגרפיקה ומהירות עיבוד ולהיות כאלה שלא נראה מעולם כמותן על מוצר כזה, כך עולה לפי מקורות שדיברו עם בלומברג. עם זאת, קשה לדחוס את כל הטכנולוגיה הנדרשת והחום שייצר לאוזניות. רכזת שדומה לכאורה ל- Mac קטן נועדה להתחבר לאוזניות באמצעות אות אלחוטי כדי לאפשר הכל.

היה גם מה שמכונה 'מצב עצמאי' שהוריד את הגרפיקה ואת פלט העיבוד תוך הסרת הצורך בחיבור עם הרכזת. אולם ג'וני אייב שנא את הרעיון הזה, ולפי הדיווחים עודד את הצוות לפתח מחדש את המערכת. מייק רוקוול, בסטטוס שנמשך חודשים, טען כי ביצועים מעולים הם הכרח. אפל התייצבה בסופו של דבר עם אייב והאוזניות בפיתוח כעת, שדומה ל- Oculus Quest קטן יותר עם גוף מבד ברובו.

למרות השינויים, אבות טיפוס קיימים עדיין כוללים תצוגה ברזולוציה גבוהה במיוחד וטענה כי האוזניות "אינן מאפשרות למשתמש להבדיל בין העולם הווירטואלי לזה האמיתי". על פי הדיווחים, מערכת רמקולים חזקה כלולה כחלק מהתמקדות בפיתוח המוצר.

ההכרזה צפויה להתקיים בשלב מסוים בשנת 2021 לקראת ההשקה בשנת 2022. המחיר נותר עדיין כשאלה ועוד לא קיבלנו אישור וודאי לכמה יעלה המוצר.

המשקפיים של אפל: 

האוזנייה השנייה שאפל עובדת עליה ברגע זה במקביל, וזו המועדפת על ידי ג'וני אייב על פי אנשים המכירים את הנושא, היא זוג משקפיים קלים שקודם נקרא 'N421' הכוללים טכנולוגיות AR מרכזיות המיועדות להשתלב בצורה חלקה עם העולם האמיתי. היוטיובר ג'ון פרוסר דיבר על האוזנייה הזו, שתוצע במחיר של 499 דולר ותציע תמיכה בעדשות מרשם.

עם זאת, נראה שיש מעט בלבול לגבי ההכרזה וציר הזמן לשחרורו. בעוד שפרוסר מאמין שהחשיפה של המוצר יכולה להתרחש ברבעון הרביעי של 2020 או ברבעון הראשון של 2021 לקראת ההשקה בהמשך השנה הבאה, בלומברג אומר כי משקפי ה- AR יגיעו בשנת 2023 'לכל המוקדם' בגלל עיצוב מורכב יותר.


חדש יותר ישן יותר