עד כמה חשובה טעינת 100 וואט או יותר?

Header Ads

עד כמה חשובה טעינת 100 וואט או יותר? 

השבוע הודיעו מספר חברות על פתרונות טעינה מהירה של 100 וואט לטלפונים חכמים עתידיים נוספים וביניהן, Realme, שיואמי וכן Oppo שהודיעה לא רק על טעינה קווית של 15 וואט, אלא גם על טינה אלחוטית של 65 וואט בשם AirVOOC. כמו כן, טלפון המשחקים של לנובו, הלגיון, מתקרב לנתונים האלה עם 90 וואט של טעינה. אז האם אנחנו רואים כאן מגמה כלשהי והאם לנו כצרכנים זה עד כדי כך חשוב שתהיה טעינה של 100 וואט או יותר?

בדרך זו, על פי המספרים של Oppo, סוללת 4,000 מיליאמפר / שעה תטענה במלואה תוך 20 דקות. iQOO מבטיח לעשות זאת תוך 15 דקות. מטען ה- 100 וואט של Xiaomi גם הוא עושה טעינה של 0-100% תוך 17 דקות. במקרה של האופציה האלחוטית של Oppo, טעינה של 100% מושגת תוך כ- 30 דקות. תוצאות הטעינה האלה הן מהירות בטירוף, Realme לדוגמה טוענת כי היא תוכל להגיע למצב שבו יש 33 אחוז טעינה תוך 3 דקות וOppo לדוגמה טוענת כי הוא תוכל להגיע ל41 אחוז תוך 5 דקות.

מה אתם חושבים- מדובר בטעינה מהירה ומספיקה או שאפשר לשאוף למהר יותר? 

חשוב לזכור כי זה לא עובד פשוט ככה ש-"ככל שהטעינה מהירה יותר, ככה זה יותר טוב". Realme, למשל, הכניסו 14 חיישני טמפרטורה לסוללה בכדי להבטיח שהיא לעולם לא תתחמם יתר על המידה ו-Oppo השתמשה בעשרה חיישנים. ב- iQOO אומרים שצריך קירור נוסף כדי להגן על הלוח.

כל המערכות הללו מפצלות את הסוללה לשני תאים של 2,000 מיליאמפר / שעה ומשתמשים בשניים ואפילו שלושה מעגלי טעינה, ובכך למעשה מכפילים את מהירות הטעינה של סוללה יחידה במחיר הכפלת מורכבות המערכת. כמובן שיחד עם זה מגיעה עלות נוספת.

החברות מפרסמות מהירויות טעינה באמצעות סוללה של 4,000 מיליאמפר / שעה, וזה נחמד מכיוון שהיא עוזרת להשוות בין טכנולוגיות שונות. עם זאת יתכן וזה לא במקרה, מכיוון שהם זקוקים רק לתאי הסוללה האיכותיים ביותר ואלה ככל הנראה זמינים רק ביכולות שונות. האם לא היית מעדיף סוללה של 5000 או אפילו 6,000 מיליאמפר / שעה, גם אם היא צריכה חצי שעה יותר בערך לטעינה מלאה?

טעינה מהירה יותר היא מורכבת ומצריכה עלות נוספת:

מכיוון שיש עוד מה לקחת בחשבון - טעינה מלאה לא אומרת הרבה אלא אם נשווה את חיי הסוללה. סוללה גדולה ב 80% עשויה להיות שווה יותר מסוללה קטנה ב 100%. בנוסף, 10-20% האחרונים הם תמיד האיטיים לטעון ולכן קבלת כמות קבועה של שעות מיליארפר בתוך סוללה גדולה יותר מהירה מאשר לעשות את אותו הדבר עם סוללה קטנה יותר. אפשר להמיר את כל מה שנכתב כאן לשאלות פשוטות- האם עדיף לטעון במהירות אך לעיטים קרובות או לטעון בצורה איטית אך לעיתים רחוקות? כמו כן, אם טעינה אלחוטית מהירה יותר מכמה פתרונות של טעינה קווית, האם עדיין נחוץ לנו להשתמש בטעינה קווית?

אם אתם מסתכלים על זה מזווית אחרת, האם לא הייתם מעדיפים להשתמש במטען USB איטי יותר שניתן להשתמש בו על פני מותגים וכל המכשירים (למשל טעינת המחשב הנייד שלך או Nintendo Switch) במקום חבורה של פתרונות מעולים אך לא תואמים? אפשר להשוות את זה לפיתרון של Oppo שתומך בתקן אספקת החשמל לתכנות USB PD ב- 125 וואט מלא, כך שאולי שניהם מהווים אפשרות.



חדש יותר ישן יותר