אפל רוצה להגדיל את ייצור האייפון בהודו

Header Ads

אפל רוצה להגדיל את ייצור האייפון בהודו

בעוד פוקסקון מרכיב את האייפון בסין עבור אפל, היצרנית גם מציבה כמה דגמים בהודו. זה נעשה כדי להימנע מהטלת מיסי יבוא על יחידות שיובאו להודו מסין. בעוד שהודו היא שוק הסמארטפונים השני בגודלו בעולם, היא מדינה מתפתחת וההכנסה לנפש נמוכה. זו הסיבה ששיאומי מצליחה כל כך טוב באזור. זה גם מסביר מדוע אפל מייצרת מכשירי אייפון ישנים יותר וזולים יותר במדינה. לא רק שהדגמים הישנים יותר זולים, הפקתם במדינה תחסוך מהצרכנים לשלם את מס היבוא. לאייפון נתח של 1% משוק הסמארטפונים בהודו שם הם נחשבים לסמל סטטוס.

אפל רוצה להעביר 20% מייצור אייפון מסין להודו:

רויטרס ציטטה צמד מקורות בשבוע שעבר על כך שפוקסקון מתכננת להשקיע כמיליארד דולר בכדי להרחיב מפעל בדרום הודו בו מייצרים יחידות אייפון. מלבד הרחבת הייצור כדי להימנע ממס היבוא ולהשתלב עם יוזמת Make של ראש הממשלה, נרנדה מודי בהודו, אפל גם מבקשת להעביר לאט את ייצור האייפון מסין בגלל מלחמת הסחר בין המדינה לארה"ב. היחסים בין ארה"ב וסין נמצאת בשטף ואין יציבות; בכל רגע, ממשל טראמפ יכול להחליט להטיל מכסים על מוצרים שיובאו מסין.

בחודש מאי, שמועה שפורסמה בהודו אמרה כי אפל עובדת עם ממשלת הודו כדי להעביר עד 20% מייצור האייפון הנוכחי להודו מסין. כתוצאה מכך, עד 40 מיליארד דולר מייצור האייפון היו מפסיקים את קווי הייצור ההודים. השאלה הגדולה היא האם אפל יכולה להרכיב שרשרת אספקה ​​שתכסה את הכמות והאיכות של חלקים שתצטרך לבנות מכשירים רבים כל כך במדינה. נושא שרשרת האספקה ​​הוא הסיבה שרבים מאמינים כי וייטנאם יכולה בסופו של דבר להחליף את סין בכל הנוגע לייצור אייפון.


אחד משני המקורות שצוטטו כוללים ידיעה ישירה על המצב שבה נאמר כי "יש בקשה חזקה מאפל ללקוחותיה להעביר חלק מייצור האייפון מסין." המקור השני קובע כי השקעה נוספת במפעל בסריפרומבור, שנמצאת קצת יותר מ -31 מייל מערבית לצ'נאי, תתקיים במשך שלוש שנים. מפעל זה מייצר כיום את ה- iPhone XR לשנת 2018. התוכנית היא שפוקסקון תוסיף דגמי אייפון אחרים להרכבה במתקן. שני המקורות בחרו להישאר בעילום שם מכיוון שהשיחות חשאיות וטרם סוכם על הפרטים הסופיים. 6,000 עובדים נוספים יעבדו במפעל לפי התוכנית. לפוקסקון יש גם מתקן בדרום מדינת הודו אנדהרה פרדש, שם היא מייצרת טלפונים עבור שיאומי.

ליצרן נוסף שאפל עובדת איתו, ויסטרון, יש מפעל במרכז הטכנולוגי הדרומי של בנגלור. מכלול טייוואן בונה מפעל חדש בו צפויים לייצר עוד מוצרי אפל. הודו מנסה לגרום גם ליצרניות הסמארטפונים הסיניים לבנות מכשירים במדינה באמצעות תוכנית תמריץ-צמיחה לייצור (PLI). סמסונג כבר מתכננת להשתמש במפעל ליד ניו דלהי כדי לייצר טלפונים לייצוא.

בסופו של דבר, אפל יכולה להפוך את הודו לרכזת היצוא. הכל תלוי בשרשרת האספקה, כך מדווח ניל שאה מחברת המחקר Counterpoint. לדבריו, "ככל שהעבודה בהודו תהיה זולה יותר בהשוואה לסין, וההתרחבות ההדרגתית של בסיס הספקים שלה כאן, אפל תוכל להשתמש במדינה כמרכז יצוא".


חדש יותר ישן יותר