אפל מתמודדת עם תביעת ענק של טריליוני דולרים

Header Ads

תביעה ביזארית שהוגשה נגד אפל מבקשת טריליוני דולרים


במהלך 44 השנים שחלפו מאז הוקמה אפל על ידי סטיבס ג'ובס, היא הייתה נאשמת בתביעות רבות. אולם תביעה שהוגשה במרץ 2019 לבית המשפט המחוזי בארה"ב למחוז המזרחי במיזורי על ידי ראבון טרל פרקר, עשויה להיות המוזרה ביותר בכל הזמנים. לפי אפל (באמצעות AppleInsider) התביעה מבקשת סכום של טריליון דולר מפני שהתובע טען כי הוא נכנס לחנות אפל באוקטובר 2018 כדי לתקן את מכשיר האייפון 7 שלו והדברים החלו להסתבך.


איך הכל התחיל?

פארקר הביא את מכשיר האייפון 7 שלו לחנות של אפל, שם מכשיר הטלפון שלו תוקן על ידי צוות החנות באותו היום. אולם פארקר אמר כי החנות מעולם לא החזירה לו את המכשיר המקורי. במקום זאת, התובע האשים את חנות אפל שהחליפה את הטלפון שלו בדגם חלופי שאילץ אותו לשכפל את הגדרותיו מהיחידה המקורית, לאפס סיסמאות ולהתקין מחדש רכישות של App Store.

התובע אמר בתביעה כי אחת התכונות הייחודיות במכשיר הטלפון שלו מאפשרת לאייפון שלו "לעקוף אפשרויות מסך עומס מסוימות", ומאפשרת למכשיר שלו "לתקשר עם מכשירים אחרים בצורה מהירה יותר ומדויקת יותר". בנוסף, פארקר דרש פיצוי בגין "גילוי תוכנת ה-FaceTime הקבוצתית". הוא גם טען כי התכונות החדשות שהוא קיבל במכשיר האייפון 7 שלו שימשו את אפל ביצירת iOS 12. כתוצאה מכך דרש פארקר לפצות אותו על היצירה של אותה תוכנה, כלומר זכויות יוצרים על כך.


דחיית התיק:

במאי 2019 אפל הצליחה לשכנע את בית המשפט כי התלונה של פארקר לא צודקת והתיק נדחה. התביעה הזו כללה פירוט מפורט של הדרישות הכספיות של פרקר הכולל הערכת שווי של טריליון דולר עבור מכשיר האייפון 7 שלו, טריליון דולר נוסף עבור גרסת ה- iOS 12 שלטענתו יצרה, ו -900 דולר על כך שהאייפון שלו הושכר על ידי אפל. אז בשורה התחתונה, אפל התבקשה לשלם בסך הכל 2 טריליון דולר ו -900 דולר. ממש כלום כסף אה?

בעוד שאפל הצליחה לגרום לשופט לדחות את התיק הזה, פארקר הגיש לבית משפט תביעה חדשה ב -1 ביוני 2020 וביקש משפט של חבר השופטים. בהגשה החדשה הוא מוסיף כי אפל חייבת לו עבור "iOS 12.0.1 ואילך" ו- "iOS 13 ואילך" מכיוון שהוא מחזיק בפטנטים לשתי מערכות ההפעלה של אפל. ההגשה החדשה מבקשת טריליון דולר "בגלל אשפוזים, נסיעות, מצוקה, השפלה, מבוכה והשמצת אופי." פארקר מוסר כי- "אני לא חושב שניתן לפצות את התובע על כך שהוא מתויג כמשוגע."

התביעה החדשה, שהוגשה בכתב ידו של פארקר עצמו, מסבירה כי הוא זכאי לפיצויים מכיוון ש"ב- 29 באוקטובר 2018, הוא הלך לחנות אפל בחנות המכשירים בסנט לואיס בגין תקלה במכשיר הסלולרי שלו ומישהו בחנות של אפל תיקן את המכשיר אך שמר אותו בכך שהונה את התובע בידיעה שהוא הטלפון הראשון שיש לו תכונות חדשות.

לסיכום:

בית המשפט טרם קבע מועד לדיונים בנושא. אמנם אנחנו לא עורכי דין, אך אנו מניחים שאפל שוב תבקש לפטור את התביעה מסיבה זו או אחרת. עם זאת, למען האמת, נשמח לראות את המשך המשפט רק כדי לראות איזה סוג של ראיות התובע מציג באולם בית המשפט.


חדש יותר ישן יותר