נתוני iPhone ו- Mac מוצפנים בשימוש ערכת הכלים החדשה של IBM

Header Ads

נתוני iPhone ו- Mac מוצפנים בשימוש על ידי ערכת הכלים של IBM


IBM פרסמה ערכות כלים חדשות עבור macOS ו- iOS שיאפשרו למפתחים להתחיל לשלב הצפנה מלאה (FHE) באפליקציות ובשירותים שלהם. למרות שכרגע החברה פרסמה ערכות כלים למערכות ההפעלה הניידות והמחשבים הנייחים של אפל ב- GitHub, היא מתכוונת גם להפוך אותן לזמינות עבור לינוקס ואנדרואיד בקרוב.

FHE היא טכנולוגיה המאפשרת לנתח ולהשתמש בנתונים בזמן שהם עדיין מוצפנים. מדען מחקר בכיר בחברת IBM, פלביו ברגאמצ'י סיפק תובנה נוספת על FHE בפוסט בבלוג שהכריז על ערכות הכלים החדשות ואמר: "לשיטות הנפוצות לאחסון ושיתוף נתונים רגישים עם עמיתים ושותפים יש קישורים חלשים. כיום קבצים בדרך כלל מוצפנים במעבר ובמנוחה, אך לא מוצפנים תוך כדי שימוש. זה נותן להאקרים הזדמנויות חוזרות ונשנות לסנן נתונים לא מוצפנים. FHE מחבר את החורים האלה. זה מאפשר מניפולציה של נתונים על ידי גורמים מורשים בזמן שהם נותרים מוצפנים, ומצמצם את הזמן שהם קיימים במצב הפגיע ביותר".

בראיון ל- ZDNet הסביר ברגאמצ'י כי FHE מתאימה לשימוש בתעשיות מפוקחות בכבדות כמו פיננסים ובריאות בהן עסקים מנסים להגן על נתונים רגישים במיוחד. הטמעת FHE תדרוש ככל הנראה מארגונים לשכתב חלקים מההיגיון העסקי המשמש בתוכניות שלהם, אך הדבר יוביל לרווחי אבטחה מרשימים בהם הנתונים של החברה מוצפנים בכל עת, גם כאשר הם בשימוש.


על מנת להוכיח את ערכו של FHE בכל הנוגע לאבטחת מקור חוץ כמו למשל חישוב מקור חוץ מהענן, IBM הביעה את ההוכחה שלה בעזרת בנק בראדסקו הברזילאי, שהוא הבנק השני בגודלו בדרום אמריקה. מטרת התחייבות זו הייתה להשתמש ב- FHE לניתוח מאובטח של נתוני הלקוחות במטרה לחזות אם מישהו ידרוש הלוואה בשלושת החודשים הקרובים.

חוקרי אבטחה של IBM השתמשו במערך נתונים גדול המורכב מ- 360,000 מזהי לקוחות עם 546 תכונות שונות. על כל אחד הציבו שכבת הצפנה בין הנתונים לאנליסטים. התוצאות הראו והוכיחו כי ניתן לספק תחזיות שנעשו באמצעות FHE באותה דיוק כפי שהן יכלו ללא הצפנה.

בעוד ש FHE נהגה לראשונה בסוף שנות השבעים, לקח זמן רב עד שהוא התפתח להיות מהיר מספיק לשימוש יומיומי. כעת, אף שIBM פרסמה את ערכות הכלים הראשונות של FHE, עוד מצופה דרך בכך שמפתחים וארגונים יתחילו לאט לאט לשלב את הטכנולוגיה בחברות שלהם.

חדש יותר ישן יותר